Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Cukros löttyök nélkül a világ

 

Mindannyian tisztában vagyunk a léböjt kúra eredményességével a fogyókúra során. Ám ha épp nem akarunk drasztikusak lenni, csak visszafognánk picit a kalóriazáport, akkor is érdemes figyelnünk arra, hogy mit iszunk!

Az eredményes fogyáshoz illetve súlymegtartáshoz nem elég csak a bevitt ételek energiamennyiségét számolgatni! Nem szabad megfeledkeznünk az italok kalóriaértékéről sem. Hiába mondasz le a fagyiról, ha folyamatosan kólát iszol. Az italok nem töltik úgy el a gyomrunkat, mint a szilárd ételek, ezért nem vesszük őket figyelembe. Pedig naponta akár 1400 kalória is lecsúszhat belőlük a torkunkon, ez pedig megközelíti a napi ajánlott teljes kalóriabevitelt (1500-2000 kcal). Naponta 250 pluszkalória heti kb. 20 deka súlynövekedést jelent: elég, ha egy kicsit több az üdítő vagy nagyobb a kapucsínó, s máris szaporodnak a kilók.

 Legjobb a szénsavmentes ásványvíz! Nagy előnye, hogy nincs benne kalória.  

 

 

Kép

 

 

 Nem árt odafigyelni a mennyiségre -
Fotó: Google

A gyümölcslé is jó választás, de a legjobb, ha te magad facsarod. A bolti löttyök tele vannak cukorral, ha nincs időd a konyhában pepecselni, vegyél legalább 100%-os gyümilevet. Ha spórolni szeretnél a kalóriákkal, csak félig töltsd a poharat, és öntsd fel ásványvízzel.

·        100%-os narancslé, 1 dl: 50 kcal

·        100%-os grépfrútlé, 1 dl: 45 kcal

·        100%-os ananászlé, 1 dl: 55 kcal

·        100%-os paradicsomlé, 1 dl: 20 kcal

Mivel több összetevőből áll, elég nehéz megállapítani, hogy mennyi kalóriát tartalmazhat egy csésze kávé. Kérj sovány tejet a kávéba, a cukrot pedig cseréld édesítőszerre. A tejszínhabos kapucsínóról viszont le kell mondanod (jó, ha tudod, hogy az eredeti recept szerint a tejszínhabnál sokkal kalóriaszegényebb tejhab kerül az ital tetejére, jobb helyeken kérés nélkül így szolgálják fel).

·        2,8%-os tej, 1 dl: 58 kcal

·        Kávétejszín, 0,1 dl: 17 kcal

·        Kávé, 1 csésze: 5 kcal

·        Tejszínhab-„spray”, 10 g: 24 kcal

 

Kép

 

 

Amit otthon készítesz, abban tuti, hogy nincsenek rejtett kalóriák - Fotó
Google

 

A turmixokat általában egészségesnek tartjuk, ám ha nem saját kezűleg készíted el, megeshet, hogy a bőségesen kerül bele cukor, tejszínhab és gyümölcs helyett gyümölcsszörp. A legjobb, ha otthon készíted el az édes italt, sok gyümölccsel és cukor nélkül.

·        Kis adag epershake a gyorséttermekből, 2 dl: 216 kcal

·        Nagy adag vaníliashake a gyorséttermekből, 3 dl: 350 kcal

Kóla és társai:

·        Kóla, 1 dl: 42 kcal

·        Light kóla, 1 dl: 0,3 kcal

·        45%-os körtenektár, 1 dl: 50 kcal

·        35%-os baracklé, 1 dl: 47 kcal

·        12%-os vegyesgyümölcs-ital, 1 dl: 45 kcal

·        Citromízesítésű ásványvíz, 1 dl: 8 kcal

·        Energiaital, 1 dl: 45 kcal

·        Cukormentes energiaital, 1 dl: 3 kcal

·        Izotóniás sportital, 1 dl: 24 kcal

A koktélok és más alkoholos italok valóságos kalóriabombák. Egy martinikoktél 300 kcal, míg egy édes, tejszínes italköltemény akár az 500 kcal-t is elérheti!

 

Kép

 

 

 Csak óvatosan az alkohol fogyasztásával - Fotó: Google

 

·        Édes fehérbor, 1 dl: 115 kcal

·        Száraz fehérbor, 1 dl: 75 kcal

·        Bordói vörösbor, 1 dl: 70 kcal

·        Whisky, 5 cl: 144 kcal

·        Konyak, 5 cl: 123 kcal

·        Csokoládélikőr, 5 cl: 190 kcal

Fontos! Csak azért, hogy ne kerüljön több kalória a szervezetünkbe nem szabad megvonni a kell folyadékmennyiséget! Napi 2-2 és fél liter folyadék fogyasztása kötelező!